Άρθρο της Κατερίνας Μπατζελή στην Ημερησία του Σαββάτου με τίτλο: “Το βενζινάδικο και ο περιφερειάρχης”

16/04/2011


Πραγματικά προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μία απόφαση Δικαστηρίου που καταδικάζει τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Ψωμιάδη αντιμετωπίζεται επικριτικά από πολιτικούς αρχηγούς και βουλευτές. Εάν αγνοήσουμε το σενάριο περί «ηρωικής εξόδου» του κ. Ψωμιάδη από την περιφερειακή αυτοδιοίκηση, το μέλος της Νέας Δημοκρατίας και ο μέχρι πρότινος υποστηριχτής της διαφάνειας και του κράτους δικαίου για τους πολίτες, απέναντι στην απόφαση αυτή ακολουθεί μια στάση επικριτική στους ίδιους τους θεσμούς, τα πολιτικά κόμματα, καταγγέλλοντας δε τις «υπόγειες» εκείνες δυνάμεις, οι οποίες θέλουν να τον αποσταθεροποιήσουν πολιτικά και μαζί του να συμπαρασύρουν το ζήτημα …της Μακεδονίας.
Ενώ ο Πρόεδρος του ΛΑΟΣ κ. Γιώργος Καρατζαφέρης, ο οποίος με την κοινοβουλευτική του δραστηριότητα προσπαθεί να δημιουργήσει τον τρίτο πολιτικό πόλο, αν όχι και τον μοναδικό πολιτικό πόλο, ο οποίος θα βγει ως νικητής από την πολιτική κρίση των δύο μεγάλων κομμάτων, σπεύδει να επισκεφθεί- όχι τυχαία- τον Περιφερειάρχη κ. Ψωμιάδη.
Και η Νέα Δημοκρατία είναι σε … θέση αναμονής. Και η κοινωνία, ο απλός πολίτης παθαίνει «σύγχυση». Γιατί ενώ βγαίνει στο φως και υπάρχει δικαστική απόφαση η οποία απορρέει στη συγκεκριμένη περίπτωση από την ίδια την εφαρμογή του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, το αποτέλεσμα καταγγέλλεται, ενώ επιδιώκεται να επιτευχθεί αναστολή της απόφασης. Από τις 9 Φεβρουαρίου 2009 επί Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, υπήρχε η δικαστική απόφαση, με την οποία κηρύσσονταν έκπτωτος από το αξίωμά του ο κ. νομάρχης, ο οποίος άλλωστε και το γνώριζε και η οποία όμως απόφαση δεν εφαρμόστηκε αλλά και δεν αναδείχθηκε. Να τονισθεί ότι η υπόθεση αυτή αφορά πρόστιμο το οποίο υπέβαλε ο πρώην Νομάρχης κ. Παπαδόπουλος πριν 10 χρόνια σε βενζινάδικο και ο οποίος πιθανά εφάρμοσε τη μείωση του προστίμου κατά 30%, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, ενώ στη συνέχεια ο κ. Ψωμιάδης, χωρίς να μπορούμε να γνωρίζουμε τους λόγους παρά μόνο βάσει της δικογραφίας, μείωσε το πρόστιμο από 89.000 σε 5.000 ευρώ.
Και πιθανά να υπάρχουν αρκετοί νομάρχες όπου τα πρόστιμα, τα οποία επιβλήθηκαν από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, π.χ. για έλλειψη μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος από τη μη σωστή λειτουργία επιχειρήσεων, αυτά είτε τα μείωσαν είτε τα διέγραψαν. Γεγονός το οποίο έχει προκαλέσει την επιβολή υψηλών κοινοτικών προστίμων, τα οποία πληρώνουν όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι. Πολιτική και τακτική η οποία δεν μπορεί και δεν πρέπει να συνεχιστεί στα πλαίσια του Καλλικράτη που θέλει να δώσει μια νέα ώθηση, όχι μόνο αναπτυξιακή, αλλά ορθολογικής, διαφανούς διαχείρισης των πόρων και αποδυνάμωσης του πελατειακού κράτους. Φυσικά στα πλαίσια του Καλλικράτη είναι σκόπιμο να οριοθετηθούν εκ νέου οι ευθύνες των αιρετών της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Επιπλέον, θα έπρεπε να εξεταστεί η επέκταση παρόμοιων όρων οι οποίοι προβλέπονται στον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και στην κεντρική διοίκηση. Ενώ η τροποποίηση του νόμου για την ποινική ευθύνη των υπουργών διευκολύνει καταρχήν το ρόλο της Βουλής σε θέματα διαφάνειας και ελέγχου των υπουργών.
Έτσι ώστε όλα τα πολιτικά πρόσωπα είτε σε τοπικό είτε σε κεντρικό επίπεδο να έχουν ένα κοινό πλαίσιο ευθυνών, υποχρεώσεων και ποινών.
Πολλές φορές κατακρίνεται το κράτος, η δικαιοσύνη για πολυνομία, αλλά και για ανεκτέλεστες αποφάσεις, δημιουργώντας στην ίδια την κοινωνία την αίσθηση και τη βεβαιότητα της έλλειψης δικαιοσύνης και μιας πολιτείας πολλαπλών ταχυτήτων στην εφαρμογή των νόμων, όπου όμως ο απλός πολίτης πάντα «πληρώνει».
Η οποιαδήποτε δε σύγκριση του ποσού της παράβασης, εάν είναι υψηλό ή μικρό, δεν μπορεί να αποτελεί «πιστοποιητικό αθώωσης» και «ηθικής διαφοροποίησης» των παραβατών.
Και το κακό είναι ότι εκείνοι οι οποίοι κατακρίνουν το κράτος, όταν έρχεται ή τυγχάνει να βρίσκονται στο επίκεντρο δικαστικών αποφάσεων, δημιουργούν «σύννεφο καπνού» για να φταίει πάντα ο … «διπλανός» και ποτέ να μην απονέμεται η δικαιοσύνη. Αυτή η αντίληψη κυριάρχησε και κυριαρχεί στην ελληνική κοινωνία.
Εάν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα να εκμεταλλευθεί κάποιο κόμμα το κοινωνικό ρεύμα του κ. Ψωμιάδη με τα συγκεκριμένα εθνικά, πατριωτικά, κοινωνικά χαρακτηριστικά, αυτό δε σημαίνει ότι μπορεί να αμφισβητείται η απόφαση της Δικαιοσύνης, αλλά και οι ίδιοι οι νόμοι της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης. Το κοινωνικό ρεύμα εφόσον αυτό συνεχίσει να υπάρχει διότι οι πολιτικές και οι οικονομικές συνθήκες το τροφοδοτούν, θα εκφραστεί και πολιτικά.
Όλες οι υποθέσεις που αφορούν την ορθή εφαρμογή των νόμων και τη διαφανή διαχείριση του δημόσιου χρήματος, πρέπει να τεθούν επί τάπητος.
Είτε πρόκειται για βενζινάδικο είτε για υποβρύχια είτε για Siemens είτε για Bατοπαίδι είτε για «φακελάκια» είτε για φοροδιαφυγή είτε για εισφοροδιαφυγή είτε για «καρτέλ» είτε για ομόλογα, πέραν της αξιοπιστίας του οικονομικού συστήματος, δεν επιτρέπεται να καλλιεργείται στη συνείδηση του Έλληνα πολίτη ότι δημιουργούνται συμμαχίες για την κάλυψή του αδικήματος, όταν υπάρχει απόδειξη της ενοχής. Το σημερινό σύστημα φαίνεται ότι έχει χάσει την εμπιστοσύνη της κοινωνίας σε μία περίοδο που έπρεπε να υπάρχει αμφίδρομη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ κοινωνίας και πολιτικών δυνάμεων.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οδεύουμε προς έναν πολιτικό μετασχηματισμό όπου η ίδια η κοινωνία τον διαμορφώνει. Εξοβελίζοντας συμπτώματα αδιαφάνειας και διαπλοκής.